W roku szkolnym 2012 – 2013 Miejski Ośrodek Kultury w Pelplinie realizował projekt pn.: „Kurtyna w górę! Cykl warsztatów teatralnych dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin niezamożnych, integracja oraz podnoszenie świadomości społeczności lokalnej poprzez organizację i udział w imprezach o charakterze kulturalnym", dofinansowany w zakresie małych projektów w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW 2007-2013.
Działania warsztatowe trwały od września 2012 roku do czerwca 2013 roku. Wzięło w nich udział 30 osób z gminy Pelplin, które pracowały w dwóch 15-osobowych grupach. Dzieci i młodzież systematycznie, raz w tygodniu, brały udział w warsztatach teatralnych pod kierunkiem instruktora pana Piotra Weintza.
Za uczestnikami 120 godzin warsztatów. Podczas spotkań, których głównym celem była integracja lokalnego środowiska oraz udział w nowatorskich działaniach artystycznych, młodzi aktorzy ćwiczyli dykcję, emisję głosu, pracowali nad mową i ruchem ciała, uczyli się różnych zachowań scenicznych. Nabyte umiejętności aktorskie zostały zaprezentowane podczas kilku konkursów teatralnych. Podczas Turnieju Talentów Teatralnych w Tczewie spektakle „Świat Kobiet” i „Miny” zajęły I miejsce. Kolejnym dużym osiągnięciem było zajęcie III miejsca podczas Festiwalu Poetyckiego im. Księdza Pasierba. Młodzi aktorzy zaprezentowali swoje umiejętności w kategorii programy poetycko-muzyczne w spektaklu pt. „Głosy serca”.
Uwieńczeniem rocznej pracy była prezentacja umiejętności aktorskich podczas występu, który odbył się 20 czerwca 2013 w Ośrodku Kultury pod nazwą „Maraton teatralny”. Podczas wydarzenia uczestnikom warsztatów wręczono pamiątkowe dyplomy. Po części oficjalnej zaproszeni goście, wśród których byli rodzice, przyjaciele i nauczyciele, mieli czas na wspólne rozmowy przy słodkim poczęstunku.
W ramach realizacji operacji został zorganizowany wyjazd do Teatru Muzycznego w Gdyni. Zakupiono podstawowe rekwizyty, dzięki którym wzbogacone zostały zajęcia teatralne. Grupa otrzymała również kostiumy.
|