W niedzielę 14 stycznia w całej Polsce trwał XV Finału WOŚP.
Pieniądze zebrane podczas tegorocznego Finału, podobnie jak w ubiegłym roku, mają być przeznaczone na zakup sprzętu ratującego życie dzieci poszkodowanych w wypadkach i na naukę zasad udzielania pierwszej pomocy. Ponadto, po raz pierwszy, fundacja zbierała dla dorosłych Polaków chorych na cukrzycę. Tegoroczny XV Finał odbywał się pod hasłem "Ale kosmos".
W gminie Pelplin środki do puszek zbierało 17 wolontariuszy. Razem z nimi kwestowało 3 wolontariuszy, którzy rozprowadzali specjalne wydanie „Dziennika Bałtyckiego”. Wszystkie 60 egzemplarzy „DB” znalazło swoich nabywców, dzięki czemu konto WOŚP powiększyło się. Wolontariusze kwestowali w Pelplinie, Kulicach i Rajkowach od 7.30 do 19-tej. W przerwach między kwestowaniem, wolontariusze mogli ogrzać się w siedzibie Gminnego Ośrodka Kultury, który koordynował działania związane z WOŚP. Pan Wiesław Świtała zadbał, aby czekała na nich ciepła herbata i posiłek ufundowany przez lokalnych sponsorów: Sklep Bogdana Germana, Pizzerię Marka Worzały oraz Cukiernię Edyta - Państwa Badziąg. Wszystkim sponsorom składamy serdeczne podziękowania.
Jak co roku Zespół Szkół w Kulicach przygotował specjalny program w ramach cyklu „Trzy godziny dla rodziny”. W świetlicy wiejskiej specjalny program prowadziła pani Barbara Rychlicka. Znalazły się w nim występy dzieci, pokazy tańca w wykonaniu młodzieży, konkurs „Szansa na sukces”, wspólny śpiew kolęd i oczywiście licytacja różnych przedmiotów i gadżetów WOŚP. Sprzedawane były specjalne kubki, breloczki, ciasto wykonane przez uczniów i rodziców, poduszka w kształcie serca, obrazy olejne Państwa Zagórskich, pluszowe maskotki ofiarowane przez mieszkańców naszej gminy. W samych Kulicach zebrano łącznie 358,98 zł. Składamy gorące podziękowania dla darczyńców przedmiotów na licytację, dyrekcji oraz nauczycieli Zespołu Szkół w Kulicach oraz mieszkańców wioski za wspaniałe włączenie się w XV Finał WOŚP.
W niedzielę wieczorem odbyło się liczenie zebranych środków. Łącznie w naszej gminie zebrano 3.147,41 zł.